24 aprilie 2010

Cum se devalorizeaza masinile

Atunci cand iti cumperi o masina noua, ar fi bine sa te gandesti ca la un moment dat vei vrea sa o vinzi. In acest caz, marcile de masini difera destul de mult intre ele in privinta devalorizarii. Cu alte cuvinte, o masina pe care ai cumparat-o cu 14.000 de euro, ai putea sa o vinzi dupa cinci ani cu doar 5.000 iar una pe care ai platit 20.000 o poti valorifica cu peste 10.000 de euro.

Ca regula generala, masinile de productie germana isi pastreaza cel mai mult valoarea, iar marcile franceze si italiene se devalorizeaza cel mai mult. De asemenea, atunci cand cumperi o masina ar fi bine sa stii ca nu este o investiti ci o cheltuiala, cu exceptia cazul in care o cumperi pentru firma si iti va produce bani.

O masina noua cumparata isi pierde cel putin 10% dinvaloare imediat ce a iesit pe poarta comerciantului. Pe toata durata utilizarii ei vei cheltui bani cu combustibilul, reviziile, reparatiile, intretinerea, in timp ce masina continua sa se devalorizeze. In functie de marca si model, devalorizarea continua cu 10-15% pe an.

Pretul cu care vei revinde masina depinde foarte mult si de felul in care ai intretinut-o, adica revizii facute la timp (pe care sa le poti dovedi cu facturi) sau felul in care arata interiorul si exteriorul.

Ca pont, un comparator avizat se va uita, pe langa kilometraj( care poate fi dat inapoi) si la cat de mult este tocit cauciucul de pe pedale. Iti poate da o imagine despre cat de mult a fost condusa masina. De asemenea, cat de mult este tocita tapiteria, volanul, schimbatorul de viteze si butoanele de pe bord.

Daca ne referim strict la marci si modul in care acestea isi pastreaza valoarea in timp, masinile germane Volkswagen, Audi si BMW sunt cele care inregistreaza cele mai mici devalorizari, de circa 50% dupacinci ani, in timp ce Fiat, Renault sau Peugeot se devalorizeaza de trei ori in aceeasi perioada. In situatia actuala de criza, vanzarile auto au scazut substantial, fapt ce are o directa influenta si asupra pretului.

Practic, oamenii prefera sa amane achizitia unei masini, ceea ce inseamna ca cererea este mult mai mica, in timp ce oferta ramane aproximativ la acelasi nivel. In acest context, pentru a reusi totusi sa mai dea ceva masini, vanzatorii reduc preturile.

Ca exemplu, un Audi A4TDi care costa aproximativ 27.000 de euro in 2005 , se vindea la inceputul anului cu aproximativ 13.000 de euro, iar acum pretul de oferta este cam de 10-11.000 de euro.

La fel si in cazul BMW 320 d care se vinde acum cu aproximativ 13.000 de euro cu 1.000 de euro mai putin fata de inceputul anului. In 2005, modelul costa 29.000 euro.

Marcile care inregistreaza cele mai mari scaderi de preţuri - de pana la trei ori - sunt Renault, Peugeot si Fiat. Un Renault Megane 1.9 DCI din 2005 care costa 18.000 de euro se vinde acum cu 5.000-6.000. La fel, un Fiat Punto 1.2 I se vinde in prezent cu circa 4.000 de euro. In 2005 era scos pe piata cu aproximativ 12.000 de euro.

Articol preluat de aici

Ca fapt divers, ieri am dat masina. E vorba de un Renault Clio DCI din 2004, anunt postat si pe blog aici. Noua a costat aproximativ 12000 euro si a fost vanduta cu 3500 euro. Deci articolul de mai sus este cat se poate de adevarat.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Un Logan de 8 mii de eur din 2006 acum il iei cu maxim 3 mii eur si nu au trecut decat 4 ani deci da e pe bune.

Flamingo spunea...

Stai sa vezi cand s-o umple tara de Dacia Duster, (SUV-ul de la Dacia)... ce o sa mai scada pretul la Loganuri... sub 3000 euro. Pun pariu ca la anul luam Logan la 2500 euro. :D

Aly spunea...

Bre golan gasesti de pe acuma cu 2mii jumate'...cred ca o sa fie 2200 negociabil !!!

Horia spunea...

a vandut tata Loganul zilele trecute cu 3500 euro. masina era din 2005 si avea cam 1150.000 km. ai fost fraier ca ai dat Clio in banii astia ca puteai lua mai mult dar tu sti mai bine.

Horia spunea...

115.000 km scuze

Aly spunea...

Si altceva....de crezi ca masinile nemtilor scad mai putin la pret fata de cele frantuzesti si italiene???? hmmm......Pai ia fa o comparatie intre un Audi din 2000 si un clio din 2006....ia sa vezi ca nu e nicio diferenta.....au amandoua 4 roti, 4/2 usi, au motoare si cutii de viteze :))) dar ia uita-te la calitate. La clio pun pariu (mai ales la diesel) ca 90 masini dintr-o 100 au avut probleme cu injectia (astept sa ma contraziceti) in schimb la TDI=ul de la VW-Audi ....poate a picat 1 dint-o 100...La BMW idem ...nu mai vorbim de mercedes (oricum eu nu-s fan mertz si nici nu-mi plac, puteti sa ma faceti nebun). Dupa 2005 incoace nu mai face nimeni masini cum se faceau odata...sunt cam de unica folosinta (stiati ca motorul de 1.2 de la Skoda nu se poate repara?...se schimba cu totul ! ) deci.....?????

Flamingo spunea...

Deci? Mergem cu motocicleta / scuterul sau bicicleta. :))

Aly spunea...

:)) cu motocicleta eu unu nu prefer...mai bine pe jos. Sti la ce ma gandeam in ultimu timp: sa-mi iau un tico sau un matiz...Daca s-ar putea sa fie si cu gpl. Alea ..sa fiu a-l naibi ca-s fiabile..tabla le tradeaza ..pica ca la dacie. A-s renunta si la A6...azi am tras pentru prima oara linie la costurile unei masini de clasa medie cum am avut......Trist foarte trist; a iesit suma cu muuuulte zerouri. Asa una mica(tico , matiz) are costuri de intretinere extraordinar de mici fata de Safrane si A6 (in cazul meu)..asta e..aaaa sti ce a-s mai prefera o Fabia cu 1.4 diesel...si aia e economica si relativ 'buna' la intretinut.
Bre nea' Cataline asta e Romanica noastra....nustiu ce-o iesi pana la urma ...nu vezi : someri, oameni pe drumuri :> talhari, hoti, etc.....parca, ca la noi la nimenea. Nu se ofera Statu' asta lu peste sa ne ajute cu absolut nimic. Germania a iesit din criza repede in comparatie cu alte tari ...Romania o sa iasa si ea peste vreo 500 de ani peste ceilalti o mie (1000). Poate a-l 99 neam de-al nostru o sa prinda vreo perioada mai buna....Pana atunci ne purtam crucea ...dar defapt nu e crucea noastra e crucea lor (f***le neamu).
Noi sa fim sanatosi >:D< !!!!

Unknown spunea...

Urgentă nevoie de împrumut rapid pentru a stabili cu privire la problemele lor financiare în cele din urmă problemele cauzate de bănci , respingerea înregistrărilor lor de a aplica pentru fonduri ?
Suntem un grup de experți europeni financiare capabile de a face un împrumut de € 5000 la 1,5 milioane € prin transfer bancar si cu termene de rambursare foarte favorabile .
Aici sunt zone în care vă putem ajuta :
* financiare
* Estate Împrumut
* Creditul pentru investiții
* Creditul Auto
* Consolidare a datoriei
* Linia de credit
* În al doilea rând Ipoteca
* Răscumpărarea de credit
* Personal de imprumut
Ești înregistrat , interzis de la banca si nu ai beneficiul băncilor sau aveți mai bine un proiect și au nevoie de finanțare , un record de credit de rău sau de nevoie de bani pentru a plăti facturile , fondul de a investi în companii .
Deci, dacă aveți nevoie de împrumut , vă rugăm să nu ezitați să ne contactați pentru a afla mai multe despre termenii si conditiile noastre . Pentru mai multe informatii contactati-ne la
E -mail : pedro.ramos.luis@gmail.com

Trimiteți un comentariu

Ca sa puteti posta, aveti nevoie de un cont Google (Blogger, Google Docs, Youtube, Picasa, Istoric Web, Gmail, etc).

 
Copyright 2009 FLAMINGO Advertising. Powered by Flamingo