23 august 2010

Vacanta in Grecia - partea I

Halkidiki, Peninsula Sithonia



Acum va scriu din Sarti. deadtongue.gif


Prima + a doua zi. rolleyes.gif

Ca prim shock pe care l-am avut a fost ca house-keeperitza nu stia deloc engleza. Stiind ca venim din Romania mi-a vorbit in.... bulgareste, ca deh, suntem vecinii de la nord de Dunare. ohmy.gif De fapt ea intelegea ce-i spun, insa tot o tinea pe-a ei. Bine ca am prins ani buni din perioada comunista cand ma uitam la televizor la emisiunile tleviziunii bulgare si mai rupeam 2-3 cuvinte. Atunci m-am gandit eu cu cine oare am negociat pe email daca tanti asta nu stia engleza? Hmmmm...

Strict legat de statiune...

Cine o fi fost inainte in Paralia Katerini sau n-a fost deloc in Grecia, statiunea Sarti i se poate parea cea mai califragilistica locatie, insa pe mine m-a dezamagit, cel putin pe moment si asta deoarece anul trecut am avut o experienta foarte placuta in Insula Thasos.

Ca prime impresii, deoarece am un internet cu vasle pe aici care din cand in cand trebuie ajutat de pedale, ieri cand am ajuns, am crezut ca sunt in Ungaria, la Budapesta sau in Bulgaria la Sofia, printre bulgarii instariti. Bine, ca pe bulgari ii mai cunosteam eu din alte peripetii pe meleagurile balcanice, dar la unguri chiar nu ma asteptam. P-astia nu-i mai vazusem de vreo 15 ani si cred ca AL de sus a considerat ca mi-e dor de ei. N-am nimic cu maghiarii, dar de la a rupe 2-3 cuvinte in engleza cu vreunul pe acolo si a nu sti decat germana sau maghiara, normal ca ti se pun piticii pe creier si cedezi nervos plus ca daca intra vreun autocar cu numere de HU pe stradutele alea sa-i lase pe puturosi fix in fata hotelului, nu poti sa mai treci dect daca esti somalez. Chiar asa, de ce oare nu i-o lasa in parcarea special amenajata pentru autocare, nu stiu. In fine, noi sa fim sanatosi.

In linii mari (azi e a doua zi), nu sunt incantat deloc de locatie si nu din cauza ungurilor care misuna la tot pasul ci asa, in general... din cauza atmosferei.

La un moment dat m-a intrebat un chelner in engleza... de unde sunt. Ii spun, dupa care zice daca "english is good" si totul pe un ton infect... Ii spun ca da... dar la final, in loc sa-mi factureze o bere + cafele (2,5 + 5 euro), vad ca pe bon scrie 10 euro. Mai sa fie... Ma uit de vreo 20 de ori in speranta ca voi intelege ce e cu suma aia si ma las pagubas. Bine ca sunt din Romania si sunt asa mai "tigano-evreu" asa, ca daca era dupa el, ar fi trebuit sa-i platesc 10 euro pt ca sustinea sus si tare ca atat trebuie sa dau. Cand eram pe punctul de a-i arunca banii-n fata, atat cat mi-a cerut el, seful lui mi-a multumit pentru eroare, nu si-a cerut scuze, insa m-a intrebat daca sunt grec ohmy.gif deoarece (cica) am ceva aliura din neamul lor. Am ramas paf. Oare doar grecii sar de fund in sus cand sunt furati la nota de plata?

In fine... ar mai fi o "schema" cu un nene intr-un supermarket al carui patron este, dar m-as intinde prea mult. O sa revin la un moment dat.

Suveniruri si alte prostii

De suvenirurile made in china, nu mai vorbesc. La anul cred ca voi schimba macazul. Ori ma voi intoarce in Thasos unde mi-a placut enorm (alte "suveniruri" si acolo, in schimb e alta atmosfera) ori voi merge in cu totul si cu totul alta tara. Bine ca vila in schimb e ok. Este vorba de House Katerina sau Katerina House pe unele siteuri. Nu e prea mare camera cum au lasat sa se inteleaga pe internet, dar e ok. Am rezervat camera pentru 4 persoane dar asta... cu indulgenta este pentru 2 adulti + 1 copil.

Va mai aduceti aminte de femeia din primul paragraf? Da, cea care are grija de vila. Vazand ca nici a doua zi nu-mi cere nimeni restul de bani (dadusem avans 70 euro din tara si mai ramasese sa achit restul), ma duc iar la ea si-i spun iar "money, money" stiind sigur c-o sa inteleaga. Vazand ca n-o slabesc, da ochii peste cap si-mi zice ceva de bos... dar la cat de repede vorbea, cuvintele dinaintea bos-ului si cele de dupa, nu ma faceau deloc sa imi dau seama ca e vorba de BOSS, de sefa ei. Ahaaaa, deci nu esti tu Eleni Papazaxaria? Ce bou sunt, trebuia sa-mi dau seama. In fine... Pune asta mana pe telefon si o suna pe Eleni cu care vorbeste... TOT IN BULGARESTE!!! biggrin.gif Hahahah, ce oameni nebuni mi-am zis.... Ia uite unde am ajuns. Cu greu reussesc s-o fac sa-mi dea telefonul sa vorbesc direct cu patroana care-mi confirma pana la urma suma ce mai am de plata si iata-ma de a doua zi de dimineata linistit ca am scapat de-o grija deoarece, fie vorba intre noi, pierdusem hartia de la Wetern Union care dovedea ca i-am trimis cei 70 de euro si-mi era ca mi-i cere iar + noul tarif de statiune deoarece eu facusem rezervarea cu discount, pe internet.

Plaja

De facut plaja, in prima zi am facut vis-a-vis de vila, pe plaja principala, sa zicem... ca a doua zi am incercat sa mergem la Orange Beach sau Portocaly (cum spun grecii) dar nu am reusit din cauza monopolului pe care l-au pus administratorii de sezlonguri si umbrele, motiv pentru care am mers mai departe la Platanitsi Beach (sper ca am scris corect din cauza ca multe indicatoare din zona sunt vandalizate de extremisti, mai exact "pictate" cu spray negru). In fine, trecem... Personal nu prea sunt de acord sa dau cate 5 euro / cap de familie / zi x 2 iesiri pentu sezlong si umbrela, cand cu banii aia pot face shopinguiala in Salonic... plus ca am de acasa o super umbrela pe care nu o prea vezi pe plajele de aici sau din Bulgaria. Apropos, o fi plaja frumoasa (de Orange Beach vorbesc) dar destul de mica si sa-mi sui nevasta si copilul pe stanci unde sa punem prospoul, n-am avut chef. Oi fi eu mai chitros si mai puturos, nu stiu, dar daca mai eram tineri si fara copil, poate ca ne aventuram pe acolo, dar asa... n-am riscat si apoi repet, n-am fost de acord sa ma oblige sa le platesc sederea acolo.

Sper sa ma obisnuiesc treptat cu atmosfera. Am eu o presimtire ca asa se va intampla dupa vreo 3-4 beri Mythos. Momentan ma delectez cu Edelsteiner (0,65 Euro la supermarket) si ceva Bergenbier adus din tara si bagat sub scaunele masinii. biggrin.gif

Plimbari

Plimbari prin statiune am facut cu toate ca ma izbeam la tot pasul de turistii maghiar si bulgari pe acele stradute mici si aglomerate. De masini sau scutere nu mai zic. Daca nu esti atent, ai pus-o. Circula aia pe acolo de n-au nicio treaba. Pe faleza mai zic, deoarece e larguta, dar pe strazile cele mici din interiorul oraselului este o adevarata aventura sa faci slalom printre vehicule. Ah, da... Am intalnit un roman cantand la acordeaon si o satra de tigani ce vindeau jucarii pe care le gasesti in complexul Europa. Astia m-au cam dezgustat.

Astea-s primele impresii dar voi reveni pe parcurs inclusiv cu poze deoarece cu greu le pot uploada din cauza netului plus ca (edit 26 august), am observat ca am uitat cablul acasa...


P.S. Inca ceva si va las momentan...

Se pare ca au si ei maghiarii lor ultranationalisti, care scandeaza un fel de "Transilvania - pamant unguresc". Aici am putut citi pe peretele unei vile... "Fuck FYROM - Macedonia is Greece". Genial, nu-i asa? biggrin.gif Acum nu mai mir ce e cu placutele de circulatie vandalizate cu spray negru care anunta statiunile si plajele.


Cititi si...

6 comentarii:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Nope, nu e chiar ca la noi, pentru ca nu e vorba despre o pretentie teritoriala. Ce-i deranjeaza pe ei este numele adoptat de fosta republica iugoslava. Si asta pentru ca Macedonia este numele unei regiuni din Grecia. Deci cam au dreptate. E ca si cum maine ar aparea o mini-republica in fosta Uniune Sovietica si si-ar spune "Sibiu".

Anonim spunea...

Paul, Macedonia a fost un teritoriu mult mai intins decat teritoriul care este in prezent intre granitele Greciei ;i care poarta numele de Macedonia (http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Macedonian_Kingdom.jpg). Poate si cei din FYROM au dreptate sa se considere urmasii macedonenilor antici, nu crezi?

Paul Slayer Grigoriu spunea...

@ Anonim: Nu prea, si nici nu se considera. Am fost la o conferinta internationala din Ohrid (FYROM), iar acolo se vorbea, printre altele, despre calatoriile Sfantului Apostol Pavel, care au ajuns si in Macedonia. Si chiar cei de acolo spuneau: "Desigur, nu este vorba despre Macedonia noastra, de astazi". Deci nu ne referim la imparatia lui Alexandru Macedon, ci la acea zona greceasca.

Flamingo spunea...

Bre, pentru mine astia tot unguri greci sunt... :D

ovidiu spunea...

La Platanitsi accesul pe plaja este liber?

Flamingo spunea...

Nu-mi aduc aminte... De fapt mi-e sa nu confund cu alta plaja din zona... Armenitistis... S-a intamplat anul trecut, deci intelegi Din cate imi amintesc parca ne-au oprit buletinele / pasapoartele la intrare, pe motiv ca acolo este campoing si vezi Doamne sa nu furam ceva, dar accesul a fost liber...

Repet, tare imi este sa nu confund Platanitsi cu Armetistis... deoarece anul trecut am batut Sithonia in lung si-n lat, uneori vizitand chiar si 3 locatii de plaja pe zi.

Trimiteți un comentariu

Ca sa puteti posta, aveti nevoie de un cont Google (Blogger, Google Docs, Youtube, Picasa, Istoric Web, Gmail, etc).

 
Copyright 2009 FLAMINGO Advertising. Powered by Flamingo