25 august 2010

Vacanta in Grecia - partea a II a

Halkidiki, Peninsula Sithonia

Ziua 3...

Sa revenim... Azi, ziua a treia... s-a dus vantul (cu toata ca vremea era frumoasa, am avut parte de ceva vant)... am abandonat inca o data plaja din fata vilei (apropos, nu e o smecherie sa ai plaja aproape deoarece te rupe vantul si la propriu si la figurat) si am mers la Ahlada Beach, un golfulet camping... undeva la vreo 3 km mai sus de Sarti... si pentru ca ne-a placut am mers si dupa amiaza. Recoamnd tuturor, mai ales ca nu te obliga nimeni sa iti iei sezlong sau umbrela. Este liniste plus ca apa nu are valuri. Legat de valuri se vedea Sarti in departare plin de valuri pe cand la "noi" era "liniste". peacefingers.gif

Foarte important, cel putin pentru noi, romanii...

Vazandu-ne o familie, o tanti aflata cu copiii la mare in camping la un mega cort cine-stie-de-cand, ne-a oferit, de fapt i-a oferit juniorului, 2 clatite... intr-o engleza perfecta, cu toate ca femeia vorbea greceste (asta am aflat ulterior). Asa ceva nu vezi in Romanica sau in Bulgaria. Corect?

In fine... Ideea este (asta daca nu v-ati prins pana acum) ca deja incepe sa-mi placa Sarti si mai ales faptul ca nu prea sunt romani pe aici.

Ma intorc la camping...

In campingul de care vorbeam mai sus erau numai greci si parca ceva bulgari. Ah, da... si o familie de nemti super de treaba (asta contrar asteptarilor stiindu-se faptul ca astia sunt mai "reci" din fire). Si apropos de romani, am intalnit pe unii trecuti de 50 de ani, simpatici foc. Unde? La cumparaturi in hypermarketul ala galben. Da, da... nu radeti... imi scapa numele probabil din cauza berii. Cum care bere? Nu nene... nu Mythos... inca mai am ceva Bergenbier... si aici sunt de acord cu Vilteh, colegul forumist cu care m-am intalnit pe aici... fie berea cat de rea, tot mai buna-i cea din tara mea.

Stiu ca nu am fost prea inspirat dar atat mi-au dictat neuronii. biggrin.gif

Ziua 4

Azi am facut iar plaja la Ahlada Beach. Bine, poza nu este facuta de mine ci luata de pe net. Am si eu o groaza de poze dar le voi descarca in tara din motivele de la Partea I. Cu siguranta voi reveni ulterior cu un topic dedicat acestora. N-am mai fost la Platanitsi despre care am povestit ceva in Partea I pentru ca m-a cam deranjat faza cu buletinul, dar mi-a trecut. Bine ca nu ne-a cerut bani, corect? rolleyes.gif Cum care faza cu buletinul? Pai la intrare in camping era un nene care asigura un minim de securitate, verificand pe toti cei care nu erau cazati acolo. Ma gandeam la plecare cum sa-i spun eu grecului numele meu, el neobisnuit probabil cu nume romanesti, ca la cate acte de identitate avea acolo sigur nu stia ce sa caute. Noroc ca am tinut minte ora la care am venit a si m-am cautat singur in catastif.

O bila neagra pentru recolta de alge de astazi (nr. ieri) din Sarti. thumbdown.gif Mie mi-a adus aminte de Marea Neagra. Anul trecut de pilda in Thasos, la Golden Beach, in partea de nord, cea cu Blue Flag, au avut grija sa le stranga la primele ore ale diminetii. Sunt curios daca maine (n.r. azi) vor mai fi aici. Bine, ca nici nu cred c-o sa am chef sa verific. Am spus mai sus ca nu vom mai sta la soare pe plaja principala dar uite ca nevasta-mea si juniorul n-au mai avut chef dupa amiaza sa mergem pana la Ahlada Beach si rau au facut, ca dupa 30 minute erau inapoi in camera din cauza (ati ghicit), a algelor. Ah, da... eu nu am venit cu ei ca ma dregeam dupa berile de la pranz si tzipuro. tongue.gif

Apropos de tzipuro... Am cumparat de la niste batranei care stateau la poarta casei (putine de altfel, ca peste tot e plin de "house", vile si cica hoteluri - astea sunt tot un fel de house dar ma rog, au rang de hotel). Tzipuro a costat doar 8 euro litrul fata de 7-12 euro juma' de litru la supermarketuri. Recomand amatorilor deoarece nu e porcarie d-aia infecta de cumparat de la magazin ci este facut in casa. Cel putin are un gust aparte si o spun din experienta. Pe bune.

Ah, da... sa nu uit, daca sunteti prin zona si dati de House Katerina, unde suntem noi cazati... camera 3, etajul 1, balconul ala mare gen terasa pe lateral, fix deasupra intrarii in vila... Poate ne vedem zilele astea sau poate si ne salutam sau cobor sa ne strangem mainile... In fata intrarii este un Hyundai i10 negru cu B -- VPC in coada.

In alta ordine de idei... Nu inteleg ce e pretul ala nesimitit de mare / persoana pentru excursii. Citeam pe Softpedia ca daca vrei sa-ti iei "bilet" direct de la "poarta" vaporului te-ar costa mai putin sau mult mai putin, ca la agentiile din zona ajungi sa dai si 35 de euro de persoana. Pai la cum suntem noi 4, cu banii aia fac 3 plinuri si vad meteorele fara ajutorul vreunui ghid, plus ca plec si ma intorc cand vreau, nu sunt legat de vreun autocar. tongue.gif

In fine, sa trecem peste carcotelile mele tipic tigano-evreiesti. rolleyes.gif

In seara asta ma gandeam ca mai am de stat 4 zile. Hmmm... Daca nu plateam toti banii inainte poate renuntam si plecam in alta parte. Poate in Thasos sau la Atena, Salonic, cine stie... Nu prea ma incanta locatia, chiar daca am afirmat ieri ca am inceput sa ma obisnuiesc. Am mai spus eu... cine a postat la superlativ despre Sarti, ori n-a mai fost deloc in Grecia, ori a fost la Paralia Katerini, un fel de Eforie Sud cu ceva "aere" de Lehliu. In orice caz, recomand sa nu faceti plaja aici ci prin imprejurimi (la nord de Sarti, ca la sud nu am ajuns) sau sa caute golfulete linistite. Plaja din Sarti mi se pare anosta, plus ca in zona noastra, daca mergi 2-3 metri iti trece apa de cap. Nerecomandat pentru cei cu copii mici. Parca in partea de sud era mai multa lume si fundul apei parea ceva mai lin.

Ne "vedem" maine.

P.S. De ce pe gratar scria 1 euro porumbul si noi am platit 1,5 euro? Sa fi fost inscriptia de anul trecut? mad.gif Oricum, fata de Thasos, preturile par ceva mai mici, probabil printre putinele lucruri bune pana acum. Si ce de chinezarii am vazut, mama-mama... Sa speram ca in Salonic unde vom ajunge sambata, vom gasi ceva tipic grecesc... dar hai ca m-am lungit. Seara buna!

*****************************************************

Edit (asta din cauza ca nu am mai apucat sa postez aseara din cauza ca a picat netul):

Aseara am fost de nebuni (doar eu cu sotia) in sudul peninsulei. Am strabatut in total vreo 60 km... si ne-am intors pe la orele 2:00 AM, plecati fiind de la 22:00. Am descoperit printre altele... si recomand tuturor Campingul Katerini (ce coincidenta cu numele vilei noastre) si un pic mai departe de el, Campingul Valti. Ca sa ajungeti acolo trebuie sa parasiti drumul national si sa va abateti pe coclauri (de regula coclaurile au drum asfaltat deci sunt ok). Noaptea a fost una superba deoarece am prins luna plina si aproape ca nu mai era nevoie sa aprinzi farurile sa circuli pe acolo. Destul de multa lume pe plaja la acele ore tarzii. Nebuni ca noi, mi-am zis. Unii cu focuri de tabara, altii la cort, altii jucau table (astia sigur erau bulgari), s.a.m.d.

Nota 10 sau bila alba unor adolescenti din Deustecheland ca ne-au scos buburuza din nisip (prietenii stiu ca nu mai avem Clio, pe care l-am vandut in martie sa achizitionam un teren in Sabareni). Ma mancase undeva sa inaintez mai mult (am zis sa mai rulez 1 metru sa ma aliniez altor masini si metrul ala s-a dovedit a fi fatal)... si iata ca mi-au ramas rotile cam 10 cm infipte in nisip. Si noaptea... In fine, numai pozele alea din Costinesti imi veneau in minte... Cele cu nenea cu masina americana si catelul... La final le-am multumit si le-am spus ca asa ceva am vazut doar la TV sau pe internet... biggrin.gif

Azi mergem din nou la campingul Katerini, cel descoperit az' noapte. Va tin la curent. Vremea este superba si sper sa nu uit iar ochelarii de soare pe nas deoarece am inceput sa bronzez "gresit". biggrin.gif

P.S. Inca una si ma duc...

Sarti este impartit in 2 mari zone. Sarti Inferior si Sarti Superior. Adica partea de nord si partea de sud. Ele sunt despartite de un spatiu viran cu ceva terenuri de baschet, fotbal si terase razlete (am ochit 2-3). Ideea este ca in partea de sud ai parte de mult mai multa liniste si nu prea am vazut scuterici dementi. Acolo in sfarsit am vazut si o masina de politie, semn ca le pasa mai mult de turisti. Spun asta deoarece de sambata 21.08.2010 de cand am intrat in GR nu am vazut picior de politist, in afara de cel din vama Zlatograd. Revenind la Sarti, partea de sud, pe langa faptul ca este linistita este si mult mai selecta, in schimb saraca in taverne.

Voi reveni.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ca sa puteti posta, aveti nevoie de un cont Google (Blogger, Google Docs, Youtube, Picasa, Istoric Web, Gmail, etc).

 
Copyright 2009 FLAMINGO Advertising. Powered by Flamingo