27 ianuarie 2010

V-a oprit politia in trafic. Ce este de facut ?

Organul / agentul trebuie sa se prezinte. Trebuie sa-si spuna atat numele cat si gradul profesional, serviciul sau formatiunea. Aveti dreptul sa-i cereti legitimatia sa o arate, pe care legitimatie este inscris numarul sau. Notati-l sau incercati sa-l memorati. Este foarte folositor ulterior, in caz ca vreti sa faceti contestatie.

Daca aveti dubii ca politistul este un infractor de tipul "maradonist", nu coboriti din masina, stati cu portierele incuiate, deschideti geamul lateral cat sa comunicati verbal, nu opriti motorul si nu lasati pasagerii sa intervina in dialog sub nici un motiv! Deci daca aveti vreo suspiciune sau indicii ca nu aveti de a face cu persoane oficiale ci cu adevarat "profesionisti", nu ezitati sa folositi apelul de urgenta 112 de indata, chiar de fata cu acesta si apoi urmariti reactia sa.

Cereti sa vi se faca legatura la dispeceratul politiei rutiere de la serviciul judetului in care va aflati (serviciul este non-stop) si comunicati clar, raspicat, rar si fara emotii, in ce situatie va aflati, numarul masinii de serviciu folosite de politisti si tineti minte ca apelul dvs. se inregistreaza automat cu data si ora efectuarii apelului.

Daca este filtru /control la starii tehnice in echipe mixte cu specialistii RAR sau de la ACR, aveti dreptul sa cereti actele de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele celor ce fac parte din componenta echipajului.

Cand cere actele, politistul trebuie sa aibe un motiv intemeiat, bazat pe o constatare directa vizuala sau comunicata prin radio-emitator/receptor (legea nu mai permite sa opreasca masini si apoi sa caute motive pentru amenda), deci la oprire trebuie sa se comunice soferului motivul si nu puteti fi sanctionat decat pentru acel motiv.

Este indcat sa pastrati un ton calm si civilizat de dialog. Incercati sa aveti o pozitie demna, transanta. Nu incercati sa intimidati, sa amenintati, sa uzati de nume sau grade de persoane cunoscute cu influenta, deoarece trebuie sa va ginditi si la posibilitatea de a fi inregistrat audio/video.

Nu propuneti sau incercati sa platiti sume de bani sau atentii cu scopul de a mitui sau cumpara clementa si a evita sanctiunea! Este un joc periculos si nu de putine ori duplicitar cu consecinte penale incalculabile. Coruptia este un flagel de care este bine sa va feriti, indifferent de ce parte a ei va aflati, fie ca primitor de mita, fie beneficiar de avantajul material al primirii sau acceptarii. Pana si promisiunea urmata de acceptare este penala ! Deci nu va angajati la ceva illegal!

Deci daca din dialog vi se sugereaza sau conditioneaza rezolvarea contra unei sume de bani, este bine sa va asigurati si sa notati numele politistului si numarul masinii din care a coborit, cine mai era de fata, martori, ce suma vi s-a cerut etc. asta desigur, daca va stiti nevinovat.

Daca totusi sunteti amendat, atentie la procesul verbal!

Acolo exista doua locuri unde semnati. Unul prin care se recunoaste fapta si al doilea unde se ia la cunostinta amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta amenda dar sa nu recunoasteti fapta. Aceasta mentiune este bine sa o faceti dumneavoastra in scris la rubrica respectiva, si sa aratati de ce nu este adevarata sustinerea din procesul verbal, eventual sa aratati ca aveti martori oculari ce cunosc situatia si ca fapta imputata este imaginara / nereala. Daca este cazul si se impune, faceti o fotografie sau doua cu telefonul sau aparatul foto digital a locul unde s-a comis contraventia. Va ajuta ulterior in instanta in cazul in care faceti contestatie.

Pentru politisti de pe radar...

Puteti sa le cereti sa va arate:
-legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar, sa aiba vizele la zi
-copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului
-legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de interne, sa fie vizata
-daca fac scandal, cereti sa va arate "ordinul" (este un fel de foaie de parcurs in care sunt scrise locurile unde au voie sa-si desfasoare activitatea)

ATENTIE!

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar iar faptul ca este intrebat de ele, duce de cele mai multe ori la un simplu AVERTISMENT (pentru dumneavoastra), pentru ca... ghiciti ? de multe ori aceste acte nu prea se regasesc la "Nea Echipaj" !

Succes !

5 comentarii:

Anonim spunea...

Anul trecut m-am luat in gura cu cativa politisti de la rutiera. Lucrurile stau mai rau decat ce scrie in articol. cu putin noroc si tupeu am scapat de ei dar nu e cazul sa povestesc aici. Cert e ca politsti din Romania sunt la pamant. aia din trafic nau bani de benzina si aia de la sectie nu au de coli de hartie si pixuri.

Mihai Vasilescu spunea...

te contrazic intr-o singura problema. degeaba faci fotografie cu mobilul, aparatul foto sau mai stiu-eu-ce. aceasta fotografie nu va fi acceptata ca proba de nici o instanta. o fotografie, ca sa fie acceptata in instanta trebuie sa fie facuta de un "un organ abilitat" cu un aparat "agreat".

Catalin Scanteie spunea...

Da Mihai, dar in cazul unui abuz "grav", nu cred ca mai ajungi cu filmarea / inregistrarea in instanta, pentru ca este foarte sigur ca majoritatea televiziunilor sa fi dat deja intamplarea la stiri.

Aly spunea...

Si cand ma gandesc ca vroiam sa ma fac militzist.....mai bine-i injur eu decat sa ma injure altii pe mine....
I-i blestem pe toti militienii corupti, spagari si pusi pe rele !!!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

nu e chiar asa, cand esti de fata cu gaborul te cam caci pe tine de frica daca te sti cu musca pe caciula

Trimiteți un comentariu

Ca sa puteti posta, aveti nevoie de un cont Google (Blogger, Google Docs, Youtube, Picasa, Istoric Web, Gmail, etc).

 
Copyright 2009 FLAMINGO Advertising. Powered by Flamingo